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Google은 어떤 경영철학과 관점에 따라 운영되고 있을까요?

공식홈페이지에서 Google의 Philosophy를 확인할 수 있습니다. 구글의 경영철학은 웹인터페이스에서 관철되며, 글로벌 웹페이지 지형의 많은 변화를 가능케 하고 있습니다. 이는 한국에서도 마찬가지입니다. 한국의 Web Trend는 Google의 영향으로 많은 변화를 겪고 있습니다. 이러한 영향력은 생각보다 강할 수도 있습니다. 차후에 이를 자세히 생각해 보기 전에, Google의 경영철학을 확인해 보면 좋을 것입니다. 사용자 중심으로 웹의 기본속성인 민주성, 소통의 원칙에 충실하며, 사업의 근간인 검색기능을 무엇보다 지향해 간다는 점에 우선적 특징을 발견할 수 있습니다. 


Google이 발견한 10가지 진실

1. 사용자에게 초점을 맞추면 나머지는 저절로 따라 옵니다.

Google은 처음부터 사용이 가장 편리한 서비스를 제공하는 데 초점을 맞췄습니다. 고객을 우선적으로 생각하다고 주장하는 기업은 많지만 주주의 이익을 위해 고객의 작은 희생을 요구하는 경우가 많습니다. Google은 사이트 방문자에게 도움이 되지 않는 변화를 거부하고 다음 원칙을 고수해 왔습니다:

  • 인터페이스는 명료하고 간단해야 합니다.
  • 페이지는 즉각 로딩되어야 합니다.
  • 검색결과의 게재 순위는 절대로 판매하지 않습니다.
  • 사이트의 광고는 관련성 있는 콘텐츠를 제공해야 하며, 사용자에게 혼란을 주어서는 안됩니다.

사용자의 이익을 항상 먼저 생각함으로써 Google은 충실한 웹 고객을 확보했습니다. 두터운 고객층은 TV 광고가 아니라 서비스에 만족한 사용자들의 입소문을 통해 형성되었습니다.

2. 한 분야에서 최고가 되는 것이 최선의 방법입니다.

Google은 검색 엔진입니다. 검색 문제 해결에 주력하는 세계 최대 규모의 연구원을 보유한 Google은 Google의 강점이 무엇인지, 그리고 이러한 강점을 어떻게 발전시켜 나갈 수 있는지 충분히 인식하고 있습니다. Google은 난관을 계속 해쳐나온 노하우를 바탕으로 복잡한 문제를 해결하고 수백만 사용자에게 빠르고 원활한 검색 서비스를 제공해 왔습니다. Google의 서비스는 이미 웹 최고로 인정 받고 있으며, 이를 더욱 향상시키기 위해 노력하고 있습니다. 검색 발전을 위해 노력한 결과 이제 보다 발전된 기술로 Gmail, Google 데스크톱, Google Maps 같은 새로운 제품도 선보이게 되었습니다. 검색 서비스를 향상시키고 신제품을 계속 개발하는 동시에 검색 서비스 기능을 새로운 영역에까지 적용해 나가겠습니다. 사용자가 일상 생활에서 훨씬 더 많은 정보를 접하고 이용할 수 있게 되기를 바랍니다.

3. 느린 것보다 빠른 것이 낫습니다.

Google은 사용자가 즉각적인 만족을 느낄 수 있어야 한다고 생각합니다. 사용자는 당장 해답을 찾고 싶어 합니다. 이는 당연한 요구입니다. 사용자가 최대한 빨리 사이트를 떠나도록 하는 것이 목표라고 하는 기업은 Google 밖에 없을 것입니다. Google은 페이지에서 불필요한 비트와 바이트를 모두 제거하여 서비스 환경의 효율성을 높임으로써 검색 속도 기록을 자체적으로 계속 갱신하고 있습니다. 방대한 양의 데이터를 처리하는 데는 대형 서버가 가장 빠르다고 생각하는 사람도 있었습니다. Google은 네트워크 PC가 더 빠르다고 판단했습니다. 검색 알고리즘으로 인한 속도의 제약을 어쩔 수 없이 받아들인 업체와는 달리 Google은 새로운 알고리즘을 작성했으며 이는 현재 무한한 가능성을 보여주고 있습니다. Google은 지금도 더 빠른 서비스를 제공하기 위해 끊임없이 노력하고 있습니다.

4. 인터넷은 민주주의가 통하는 세상입니다.

Google은 사이트가 가치 있는 콘텐츠를 제공하는지 여부를 판단할 때 수천 만의 웹사이트 운영자의 의견을 참조하기 때문에 성공을 거두었습니다. 편집자들에게 맡기거나 검색어가 나타나는 빈도만으로 판단하는 것이 아니라 PageRank™라는 혁신적인 기술을 이용해 모든 웹페이지의 순위를 정합니다. PageRank는 특정 웹페이지로 링크된 모든 사이트를 평가하고 이에 대한 값을 지정합니다. 이때 페이지에 링크된 사이트의 중요도도 고려합니다. Google은 웹의 전체 구조를 분석하여 해당 정보에 가장 관심이 많은 웹사이트 운영자들 사이에 어떤 사이트가 최고의 정보 출처로 '뽑혔는지' 판단할 수 있습니다. 이 기술은 웹 규모가 커지면 커질 수록 더욱 정확해집니다. 새로운 사이트가 생겨날 때마다 정보의 또 다른 출처가 생성되고 그 사이트에 대한 투표가 다시 이루어지기 때문입니다.

5. 책상 앞에서만 검색이 가능한 것은 아닙니다.

세계가 점점 모바일화되어 가면서 사용자는 한 곳에 고정되기를 거부하게 되었습니다. 사람들은 PDA나 휴대폰를 통해, 심지어는 자동차 안에서도 정보를 손쉽게 액세스하기를 원합니다. 이 분야에서 Google은 한 걸음 더 나아갔습니다. 무선 인터넷이 가능한 휴대폰에서 검색할때 키를 누르는 횟수를 줄여주는 Google 번호 검색(Google Number Search) 기술과 HTML로 작성된 페이지를 휴대폰 브라우저에서 읽을 수 있는 on-the-fly 이동 전환 시스템을 개발했습니다. 이 시스템을 사용하면 원래 웹페이지 표시가 불가능했던 Palm PDA 및 일본의 i-mode, J-Sky, EZWeb와 같은 기기에서도 수십억 개의 페이지를 열 수 있습니다. Google은 사용자가 원하는 정보를 어디서든지 검색할 수 있도록 신기술을 개발하고 새로운 솔루션을 제공하고 있습니다.

6. 부정한 방법을 쓰지 않고도 돈을 벌 수 있습니다.

Google은 기업입니다. Google은 검색 기술을 다른 회사에 제공하고 Google 사이트 및 기타 사이트에 게재되는 광고에서 수입을 얻습니다. 그러나 사용자는 Google에서 광고를 한 번도 본 적이 없을 수도 있습니다. 검색결과와 관련성이 없는 광고는 Google 검색결과 페이지에 게재되지 않기 때문입니다. 모든 검색어에 대해 검색결과 위쪽이나 오른쪽에 스폰서 링크가 나타나는 것은 아닙니다. Google은 광고가 사용자가 찾는 것과 관련성이 있을 때만 유용한 정보를 제공한다고 생각합니다.

또한 Google은 요란하지 않은 광고도 얼마든지 효과적일 수 있다는 것을 증명했습니다. Google은 사용자가 요청한 콘텐츠를 보는 데 방해가 되는 팝업 광고를 허용하지 않습니다. 사용자와 관련성이 높은 텍스트 광고(애드워즈)가 무작위로 표시되는 광고보다 클릭률(clickthrough rate)이 훨씬 더 높은 것으로 나타났습니다. 클릭률이 높으면 광고가 사용자의 관심 주제와 관련성이 높다는 뜻이기 때문에 Google은 광고주와 협력하여 광고 캠페인 기간 동안 클릭률을 높일 수 있도록 최선을 다 합니다. 광고주는 광고의 규모에 관계 없이 명확하게 타겟팅된 도구를 활용할 수 있습니다. 셀프 서비스 광고 프로그램으로 몇 분만에 온라인 광고를 게재할 수도 있으며, Google 광고 담당자의 도움을 받을 수도 있습니다.

Google 광고는 항상 '스폰서 링크'로 확실하게 구분됩니다. Google은 검색결과의 객관성을 소중하게 생각합니다. Google은 Google 파트너가 검색결과 상단에 표시되도록 게재순위를 조작하지 않습니다. PageRank의 순위는 돈으로 살 수 있는 것이 아닙니다. 이 때문에 사용자는 Google의 객관성에 깊은 신뢰를 가지게 되었습니다. 그 어떠한 단기적 이익도 사용자의 신뢰를 깨뜨리는 행위를 정당화하지 못합니다.

수천 명의 광고주가 Google 애드워즈 프로그램을 사용하여 상품을 홍보하고 있습니다. 애드워즈는 동종 프로그램 중 최대 규모입니다. 또한 수천 명의 웹사이트 운영자는 Google 애드센스 프로그램을 활용합니다. 사이트 콘텐츠와 관련 있는 광고를 실어 수익 창출 역량을 높이고 사용자에게 개선된 서비스를 제공합니다.

7. 세상에는 무한한 정보가 존재합니다.

Google이 검색 엔진 중 최대 규모의 인터넷 페이지 색인을 구축한 후, Google 엔지니어들은 접근이 쉽지 않은 정보에 관심을 돌렸습니다. 전화번호, 주소 검색 기능과 사업체 전화번호부를 추가하는 등 새 데이터베이스를 통합하기만 하면 되는 경우도 있었고 10억 개가 넘는 이미지를 검색할 수 있는 기능이나 PDF 파일로 작성된 페이지를 보는 방법을 개발하는 등 창의력이 필요한 경우도 있었습니다. PDF 검색이 인기를 끌자 Google은 Microsoft Word, Excel, PowerPoint 등 십여 가지 파일 형식을 검색 형식에 포함시켰습니다. 무선 사용자를 위해서 HTML 형식 파일을 모바일 장치에서 읽을 수 있는 형식으로 변환하는 Google만의 고유한 방법을 개발하기도 했습니다. 사용자에게 전 세계 모든 정보를 제공하기 위한 Google의 노력은 끊이지 않을 것입니다.

8. 정보의 필요성에는 국경이 없습니다.

Google 본사는 캘리포니아에 있지만 Google은 전 세계 사용자가 정보를 쉽게 이용할 수 있도록 하는 것을 목표로 삼기 때문에 세계 전역에 지사를 두고 있습니다. 이를 위해 수십 개 인터넷 도메인을 관리하며 검색 서비스의 절반은 미국 이외 지역의 사용자에게 제공합니다. 사용자는 환경설정에서 검색결과를 35여개 언어 중 원하는 언어로 작성된 페이지로 제한할 수 있습니다. 또한 모국어와 상관없이 모든 사용자에게 콘텐츠를 제공하기 위해 번역 기능을 제공하며, 영어로 검색하길 원치 않는 사용자를 위해 Google 인터페이스는 100여 가지 언어로 사용자설정할 수 있는 옵션을 제공합니다. Google에 새 언어를 추가하는 것을 보다 빨리 이루기 위해 Google은 누구나 Google.com 웹사이트에서 자동화 도구를 이용해 번역 작업에 참여할 수 있도록 하고 있습니다. 덕분에 멀고 외딴 곳의 사용자도 서비스를 이용할 수 있도록 Google은 자사의 서비스를 다양화하고 품질을 향상시킬 수 있게 되었습니다.

9. 정장을 입지 않아도 업무를 훌륭히 수행할 수 있습니다.

Google의 창립자들은 Google이 진지하게 다루는 것은 검색밖에 없다고 말합니다. Google의 바탕에는 업무는 힘이 들더라도 즐거워야 한다는 생각이 깔려있습니다. 이 때문에 Google의 기업 문화는 남다릅니다. 사무실 곳곳에서 라바 램프와 짐볼이 널려 있고 회사 주방장이 Grateful Dead 밴드를 위해 요리했던 사실만을 이야기하는 것이 아닙니다. Google이 온라인 서비스에 있어서 항상 고객을 우선시하는 것처럼 본사의 일상에서는 직원을 가장 먼저 생각합니다. 팀원으로서 그리고 개인으로서 성취감이 강조되어야 회사의 전체적인 성공으로 이어집니다. 아이디어의 교환, 실험, 구현의 모든 과정이 어지러울 정도로 빠르게 진행됩니다. 다른 회사에서는 몇 시간씩 걸리는 회의도 점심 식사 중에 대화로 대신하는 경우가 많습니다. 코드를 작성하는 엔지니어와 수표를 작성하는 회계 직원 사이를 가로막는 벽은 거의 없습니다. 대화가 자유롭게 이루어지는 환경은 생산성의 증대로 이어지고, 수백만의 사용자가 Google 결과를 신뢰하고 있다는 사실은 동료애를 고취시킵니다. 변화를 추구하는 사람들에게 필요한 도구를 쥐어주십시오. 세상이 바뀝니다.

10. 위대하다는 것에 만족할 수 없습니다.

항상 기대 이상의 서비스를 제공하고자 노력하는 Google에게 최고란 끝이 아닌 시작입니다. Google은 기술 혁신과 반복 함수를 통해 이미 성공적인 서비스도 예상치 못한 방법으로 향상시켜 왔습니다. 철자가 올바른 검색어에 대해서는 검색결과가 제대로 표시됩니다. 하지만 오타를 치면 어떨까요? 한 엔지니어가 이 문제를 인식하고 마치 사용자의 생각을 꿰뚫어보는 듯한 맞춤법 검사 기능을 개발했습니다. WAP 전화기에서 검색하는데 너무 오래 걸립니까? Google의 무선팀은 Google 번호 서비스(Google Number Service)를 개발하여 글자당 키를 세 번 눌러야 했던 것을 한 번으로 줄였습니다. Google은 수백만의 사용자를 기반으로 문제 발생을 빠르게 파악하여 원활히 해결해 왔습니다. 그러나 Google의 진정한 차별화는 전 세계 사용자가 아직 파악하지 못한 문제까지도 미리 예측하여 이를 해결할 새로운 제품과 서비스를 출시하고 앞으로의 문제점을 예방할 새 표준을 수립하는데 있습니다. 현 상태에 만족하지 않는 것이 바로 세계 최고의 검색 엔진인 Google의 원동력입니다.


Ten things Google has found to be true

1. Focus on the user and all else will follow.

From its inception, Google has focused on providing the best user experience possible. While many companies claim to put their customers first, few are able to resist the temptation to make small sacrifices to increase shareholder value. Google has steadfastly refused to make any change that does not offer a benefit to the users who come to the site:

  • The interface is clear and simple.
  • Pages load instantly.
  • Placement in search results is never sold to anyone.
  • Advertising on the site must offer relevant content and not be a distraction.

By always placing the interests of the user first, Google has built the most loyal audience on the web. And that growth has come not through TV ad campaigns, but through word of mouth from one satisfied user to another.

2. It's best to do one thing really, really well.

Google does search. With one of the world's largest research groups focused exclusively on solving search problems, we know what we do well, and how we could do it better. Through continued iteration on difficult problems, we've been able to solve complex issues and provide continuous improvements to a service already considered the best on the web at making finding information a fast and seamless experience for millions of users. Our dedication to improving search has also allowed us to apply what we've learned to new products, including Gmail, Google Desktop, and Google Maps. As we continue to build new products* while making search better, our hope is to bring the power of search to previously unexplored areas, and to help users access and use even more of the ever-expanding information in their lives.

3. Fast is better than slow.

Google believes in instant gratification. You want answers and you want them right now. Who are we to argue? Google may be the only company in the world whose stated goal is to have users leave its website as quickly as possible. By fanatically obsessing on shaving every excess bit and byte from our pages and increasing the efficiency of our serving environment, Google has broken its own speed records time and again. Others assumed large servers were the fastest way to handle massive amounts of data. Google found networked PCs to be faster. Where others accepted apparent speed limits imposed by search algorithms, Google wrote new algorithms that proved there were no limits. And Google continues to work on making it all go even faster.

4. Democracy on the web works.

Google works because it relies on the millions of individuals posting websites to determine which other sites offer content of value. Instead of relying on a group of editors or solely on the frequency with which certain terms appear, Google ranks every web page using a breakthrough technique called PageRank™. PageRank evaluates all of the sites linking to a web page and assigns them a value, based in part on the sites linking to them. By analyzing the full structure of the web, Google is able to determine which sites have been "voted" the best sources of information by those most interested in the information they offer. This technique actually improves as the web gets bigger, as each new site is another point of information and another vote to be counted.

5. You don't need to be at your desk to need an answer.

The world is increasingly mobile and unwilling to be constrained to a fixed location. Whether it's through their PDAs, their wireless phones or even their automobiles, people want information to come to them. Google's innovations in this area include Google Number Search, which reduces the number of keypad strokes required to find data from a web-enabled cellular phone and an on-the-fly translation system that converts pages written in HTML to a format that can be read by phone browsers. This system opens up billions of pages for viewing from devices that would otherwise not be able to display them, including Palm PDAs and Japanese i-mode, J-Sky, and EZWeb devices. Wherever search is likely to help users obtain the information they seek, Google is pioneering new technologies and offering new solutions.

6. You can make money without doing evil.

Google is a business. The revenue the company generates is derived from offering its search technology to companies and from the sale of advertising displayed on Google and on other sites across the web. However, you may have never seen an ad on Google. That's because Google does not allow ads to be displayed on our results pages unless they're relevant to the results page on which they're shown. So, only certain searches produce sponsored links above or to the right of the results. Google firmly believes that ads can provide useful information if, and only if, they are relevant to what you wish to find.

Google has also proven that advertising can be effective without being flashy. Google does not accept pop-up advertising, which interferes with your ability to see the content you've requested. We've found that text ads (AdWords) that are relevant to the person reading them draw much higher clickthrough rates than ads appearing randomly. Google's maximization group works with advertisers to improve clickthrough rates over the life of a campaign, because high clickthrough rates are an indication that ads are relevant to a user's interests. Any advertiser, no matter how small or how large, can take advantage of this highly targeted medium, whether through our self-service advertising program that puts ads online within minutes, or with the assistance of a Google advertising representative.

Advertising on Google is always clearly identified as a "Sponsored Link." It is a core value for Google that there be no compromising of the integrity of our results. We never manipulate rankings to put our partners higher in our search results. No one can buy better PageRank. Our users trust Google's objectivity and no short-term gain could ever justify breaching that trust.

Thousands of advertisers use our Google AdWords program to promote their products; we believe AdWords is the largest program of its kind. In addition, thousands of web site managers take advantage of our Google AdSense program to deliver ads relevant to the content on their sites, improving their ability to generate revenue and enhancing the experience for their users.

7. There's always more information out there.

Once Google had indexed more of the HTML pages on the Internet than any other search service, our engineers turned their attention to information that was not as readily accessible. Sometimes it was just a matter of integrating new databases, such as adding a phone number and address lookup and a business directory. Other efforts required a bit more creativity, like adding the ability to search billions of images and a way to view pages that were originally created as PDF files. The popularity of PDF results led us to expand the list of file types searched to include documents produced in a dozen formats such as Microsoft Word, Excel and PowerPoint. For wireless users, Google developed a unique way to translate HTML formatted files into a format that could be read by mobile devices. The list is not likely to end there as Google's researchers continue looking into ways to bring all the world's information to users seeking answers.

8. The need for information crosses all borders.

Though Google is headquartered in California, our mission is to facilitate access to information for the entire world, so we have offices around the globe. To that end we maintain dozens of Internet domains and serve more than half of our results to users living outside the United States. Google search results can be restricted to pages written in more than 35 languages according to a user's preference. We also offer a translation feature to make content available to users regardless of their native tongue and for those who prefer not to search in English, Google's interface can be customized into more than 100 languages. To accelerate the addition of new languages, Google offers volunteers the opportunity to help in the translation through an automated tool available on the Google.com website. This process has greatly improved both the variety and quality of service we're able to offer users in even the most far flung corners of the globe.

9. You can be serious without a suit.

Google's founders have often stated that the company is not serious about anything but search. They built a company around the idea that work should be challenging and the challenge should be fun. To that end, Google's culture is unlike any in corporate America, and it's not because of the ubiquitous lava lamps and large rubber balls, or the fact that the company's chef used to cook for the Grateful Dead. In the same way Google puts users first when it comes to our online service, Google Inc. puts employees first when it comes to daily life in our Googleplex headquarters. There is an emphasis on team achievements and pride in individual accomplishments that contribute to the company's overall success. Ideas are traded, tested and put into practice with an alacrity that can be dizzying. Meetings that would take hours elsewhere are frequently little more than a conversation in line for lunch and few walls separate those who write the code from those who write the checks. This highly communicative environment fosters a productivity and camaraderie fueled by the realization that millions of people rely on Google results. Give the proper tools to a group of people who like to make a difference, and they will.

10. Great just isn't good enough.

Always deliver more than expected. Google does not accept being the best as an endpoint, but a starting point. Through innovation and iteration, Google takes something that works well and improves upon it in unexpected ways. Search works well for properly spelled words, but what about typos? One engineer saw a need and created a spell checker that seems to read a user's mind. It takes too long to search from a WAP phone? Our wireless group developed Google Number Search to reduce entries from three keystrokes per letter to one. With a user base in the millions, Google is able to identify points of friction quickly and smooth them out. Google's point of distinction however, is anticipating needs not yet articulated by our global audience, then meeting them with products and services that set new standards. This constant dissatisfaction with the way things are is ultimately the driving force behind the world's best search engine.

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출처 :
구글 한국어 기업정보구글 영문 기업정보


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